Monday, September 22, 2008

10 причини да мразим Skype

Не мога да разбера каква е тази Скайп-мания... всеки ползва Скайп и нищо друго, а програмата мен лично ме дразни доста.

1. Някой е онлайн, но ти излиза офлайн. (вчера се опитвах да пратя съобщение на майка ми, а тя уж беше онлайн; не я виждах и трябваше да си рестартира скайпа)
2. Някой е офлайн, но ти излиза онлайн. И като решиш, че искаш да му пишеш, изведнъж ти изписва, че не е на линия.
3. Искам да пратя 100 файла, но без да ги архивирам. От скайп изведнъж ти излизат 100 прозореца и и ти, и приятелят ти се виждате в чудо. На всеки един трябва да се натисне, че искаш файла.
4. Всеки нов разговор е на нов прозорец, а не на табове.
5. Лесна проверка дали някой всъщност се е скрил.
6. Невидим дори след началото на разговора. И така никога не можеш да разбереш защо нещо не се е пратило - лоша връзка от твоя или от противоположната страна.
7. Новата функция с редактиране на съобщения. От една страна изглежда супер, но от друга... Доскоро бях с версия 2.5, която не поддържа редактиране на съобщение и съответно не получавах редактирания вариант.
8. Неудобно превключване/показване на групите.
9. Сравнително тежка програма. На 2 гигахерца и 256 рам версия 2.5 стабилно натоварваше системата.
10. Май няма... или поне засега не се сещам. Макар че като се замисля, видео-разговорите са доста смотани.

Вярно, Скайп има няколко плюса - конферентен разговор, трансферът се осъществява винаги и най-вече обажданията, НО бих казала, че покрай всичката шарения, която вкараха, многото нови потребители, вече тази функция се ползва рядко.
Защото не мога хем да говоря по телефон, хем да си чатя с някого. А сега с 80 контакта рядко ще се случи някой да не ти пише. А файлове винаги могат да се пратят по алтернативен начин.

И защо Скайп стана толкова популярен, след като не предлага нищо по-различно от функциите на MSN Messenger (Windows Live)? Вярно, че аудио-разговорите не бяха на такова ниво и с бавен нет прекъсваше, но Скайп днес със сигурност не се ползва толкова много за аудио разговори.
Да, има версия и на български, но icq има също, а изведнъж icq бе изместен (базирам се на хората край мен, не на някакви статистики).

Е, аз продължавам да си предпочитам qip (алтернативен icq клиент). Лек, чат-прозорецът е един, разделен на табове, симпатични емотикони, при пращане на няколко файла наведнъж излиза само един прозорец за трансфер. Няма аудио или видео-разговори, но не мисля, че те са нещо належащо. Няма и конферентни разговори, но за мен това изобщо не е фатално. Всеки клиент си има трески за дялане, но тук определено са по-малко...

П.П. Казаха ми, че клиентът на гмейл бил хубав (а той доколкото знам поддържа аудио-разговори), но познатите, които го ползват са много малко... та и до ден днешен не съм го ползвала.

1 Коментари:

Blogger Милко Георгиев said...

Хубав материал.

Tue Nov 11, 09:05:00 AM 2008  

Post a Comment

<< Home